Att arbeta som säljadministratör hos oss på KLS är stimulerande och man har stora möjligheter att påverka sin vardag. Vi arbetar i en snabb och flexibel organisation med korta beslutsvägar, du förväntas aktivt bidra genom processerna med din förmåga att koordinera och strukturera arbetet för att nå uppsatta mål. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter och stort ansvarstagande.
Arbetsuppgifterna innebär att säkerställa att både interna och externa order kommer in i våra affärssystem i rätt tid och styrs mot rätt anläggning. Du följer hela orderprocessen i vår organisation från order till leverans.
Du kommer att ta fram uppföljning från våra affärssystem SAP, Argus samt CRM från våra kunder. Utifrån framtagna data gör du analyser för förbättringsarbete som du delger säljchef, teamchefer och säljorganisationen.
I tjänsten kommer du också vara support till säljorganisationen när det kommer till säljblad, produktkataloger, artikelinformation, prislistor och revideringsfönster för att säkerställa att våra interna avdelningar har rätt information i rätt tid till våra kunder.
Arbetsuppgifterna kommer vara varierande, ingen dag kommer vara den andra lik och ofta hanterar man många olika arbetsuppgifter samtidigt.
Det är viktigt att du är kommunikativ och kan koordinera information både internt och externt. Utöver många kontaktytor är samverkan inom teamet och integreringen med övriga avdelningar inom KLS en central del och innebär bland annat samarbete med KAM, Marknad, Produktion, Kvalitet och Ekonomi. Resdagar i tjänsten förekommer vid behov.
Vi söker dig som:
· Har en positiv attityd och har lätt för att jobba såväl självständigt som i team
· Är informativ och kommunikativ i din dialog både internt och externt
· Är lyhörd, lösningsorienterad och handlingskraftig
· Är prestigelös med fokus på kollegors och övriga intressenters bästa
· Är analytisk, strukturerad, noggrann och välplanerad i ditt arbete
· Sätter administration högt som en naturlig del av ditt arbete
· Gillar utmaningar och är flexibel i ditt tankesätt
· Har goda kunskaper i Officepaketet
· Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
· Har B-körkort och egen bil att tillgå
Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper men erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna inom SAP, Argus och CRM-uppföljning, är meriterande.
För mer information om tjänsten kontakta:
Andreas Johansson, Säljkår- och Koordinatorchef, 072-2360476
Sista ansökningsdag är 2024-12-29
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag till andrj@kls.se
Arbetstid/varaktighet
Tjänsten är en tillsvidareanställning och på heltid
Lön
Fast lön